Indien u de huisarts telefonisch wilt spreken kunt u dit vóór 11:00 uur doorgeven aan de assistente.
Zij zal uw vraag voorleggen aan de huisarts.
U wordt dan na 11:00 uur teruggebeld.
6191 DA Beek (L)
Stuurt u ons een e-consult
De praktijk is iedere werkdag geopend.
Om het spreekuur efficiënter in te kunnen delen, zullen onze assistentes u namens ons vragen met welke reden u een afspraak wilt maken en hoeveel klachten u te bespreken heeft.
Soms kan de assistente uw vraag rechtstreeks beantwoorden of een (voorlopig) advies geven alvorens ons te raadplegen op het spreekuur.
Indien u de huisarts telefonisch wilt spreken kunt u dit vóór 11:00 uur doorgeven aan de assistente.
Zij zal uw vraag voorleggen aan de huisarts.
U wordt dan na 11:00 uur teruggebeld.
Om het aantal niet nagekomen afspraken terug te dringen hanteren wij een wegblijftarief volgens de richtlijnen van de Landelijke Huisartsen vereniging (LHV).
Dit bedrag kunt u niet indienen bij uw zorgverzekeraar en dient te worden afgerekend bij het volgende bezoek aan de praktijk.
Het wegblijftarief bedraagt € 12,50 per 10 voor u gereserveerde minuten.
Dit tarief wordt in rekening gebracht indien de afspraak niet minimaal daags tevoren is afgezegd.
Het huisbezoek is bedoeld voor mensen die niet in staat zijn naar het spreekuur te komen.
Huisbezoeken gelieve vóór 10:00 uur aan te vragen via de assistente. Zij zal met de arts overleggen of een huisbezoek nodig is. De behandelingsmogelijkheden in de praktijk zijn veel uitgebreider dan bij u thuis.
Vaak zal de huisarts u dan ook beter en sneller kunnen helpen in de praktijk. Overweegt u daarom goed of een huisbezoek echt nodig is.
Huisbezoeken zijn niet bedoeld voor mensen die geen vervoer hebben. Vervoer dient u zelf te regelen.
Huisartsenpraktijk Beek Centrum heeft 3 assistentes in dienst. Bij hen kunt u terecht voor praktische vragen van organisatorische en medische aard, voor het maken van afspraken, het aanvragen van huisbezoeken of het doorgeven van een adres- of poliswijziging. Zij zijn vrijwel steeds de eersten met wie u in contact komt als u onze hulp inroept.Ook kunt u op afspraak bij de assistentes terecht voor:
bloedprikken
urine/ontlastingsonderzoek
oren uitspuiten
injecties
bloeddrukmetingen
gehoortesten
wratten aanstippen
verwijderen hechtingen
wondbehandeling
ECG/hartfilmpje
longfunctieonderzoek
uitstrijkjes
In de praktijk zijn twee praktijkondersteuners werkzaam.
Mw. A. Bus als praktijkondersteuner somatiek.
Zij is speciaal opgeleid voor de begeleiding van mensen met suikerziekte, hart- en vaataandoeningen en longziekten.
Dhr. J. Ruigrok werkt als praktijkondersteuner GGZ.
Hij is speciaal opgeleid voor de begeleiding van mensen die psychische hulp nodig hebben.
Nauwe samenwerking met de huisartsen is daarbij van groot belang, zo bepalen de huisartsen wie in aanmerking komt voor begeleiding door de praktijkondersteuner en blijven zij verantwoordelijk voor het medisch beleid.
Om een afspraak te maken met een van de praktijkondersteuners kunt u contact opnemen met onze assistentes (na overleg met de huisarts).
De praktijk is de gehele werkdag bereikbaar voor spoedgevallen.
Buiten kantooruren kunt u voor spoedgevallen terecht bij Huisartsen Dienst Westelijke Mijnstreek (046-4009925).
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
De praktijk neemt tijdelijk geen nieuwe patiënten aan in verband met personeelstekort.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.